Friday, March 25, 2011

Agama: Tentang Solat

persoaln pertama ku.. anda dah solat??
ku merasa pelik ada segelintir umat Islam d muka bumi sungguh angkuh kerana meninggalkn solat 5 waktu.
sedangkan solat itu tiang agama... cuba anda bayangkan jika salah satu tiang rumah anda tiada.... senget lah rumah tersebut..
ibarat solat lah..jika salah satu solat tidak di penuhi , iman kita berkurang.. senget lah kehidupn kita(lalai)...
jika nak diikutkan dalam sehari sudah ada 24 jam. masa yang cukup untuk melakukan kerja harian
 8 jam tido... 8 jam belajar/kerja(manfaatkannya) 8jam masa aktiviti harian... cukup kan 8 x 3 =24jam
dimana anda letakkn masa solat anda?? renungkan2 kan....

gambar yg di ambil dr google..

saya sendiri sebagai seorg remaja merasa sedih dgn apa yg berlaku d sekeliling saya....
segelintir remaja kini ada yg tidak menunaikan tanggungjwb nya sebagai seorg muslim.. 
perkara asas dalam agama tidak d tunaikan apatah lagi perkara tambahan..
"duhai sahabat2 seagama ku,
diri ini makin di mamah usia,
apa harta yang dikejar semata untuk duniawi tidak sedikit pun di guna pakai di akhirat kelak,
jika sekadar untuk keseronokan di dunia.. lupakan saja...,
di akhirat kelak kekal abadi'

duhai putera puteri ku syg...
anda sedarlah.. jgn biarkan kesombongn serta keangkuhan diri membelungu diri anda,
jgn jadikan alasan anda tidak reti hal agama anda menjauhinya,
ambillah langkah mengambil tahu,
belajar, dan terus belajar serta berlapang dada menerima ajaran agama,

duhai gadis dan teruna yang dikasihi dan dirahmati Allah,
berasa resahlah jika anda berada jauh dariNYA,
jgn berasa resah pabila memikirkan hal dunia,
nikmati keindahan islam jgn nikmati keindaha alam remaja yang menjengkelkan,
biar kita hina d cc manusia, jgn kita hina d cc Allah...

ku syg anda semua wahai sahabat muslim ku... 
jika aku salah ingtkan aku...


aku sayangkan rakan2 ku.. aku minta maaf jika ada kala ku menegurmu dgn cara yg tidak sesuai.. aku tidak tahu apa lagi cara yang sesuai...  jika kuringn2kan .... kau telah besar untuk memikir..
aku tidak kisah jika kau kecil hati dgn teguran ku... aku lagi kesah jika kau jauh terpesong dgn apa yang di syariatkan untuk diri kita sebagai seorang muslim...


ku titipkan pesanan ini buat diriku, ahli keluargaku, sahabat2ku, adik2 ku serta sesiapa yg membaca post ini.

"salam sayang dari sy hamba Allah yg sentiasa merasa hina dccNYa, ketahuilah kt memg selalu dgnNYa tp terkadang kita lupa bahawa DIA selalu dcc kita"

""*•.¸❤❤¸.•*"*•.¸❤❤¸.•
 ♥with love from kaz
umi ♥
❤¸.•*""*•.¸❤ ❤¸.•.❤❤¸

No comments:

Post a Comment